2010. december 6., hétfő

SZŐNYI FERENC


A kép a racemachine.blog.hu -ról


Szóval vége lett. Megnyerte. Egy kicsit itt összegzem magamnak.
Tehát indult egy Double Deca World Challenge 2010 elnevezésű verseny Mexicóban 2010 november 14-én.
A táv hússzoros ironman egy rajttal, tehát a rajt után 72km úszás, ha ezt teljesítette a versenyző, akkor kezdheti a 3600km kerékpározást, ha az is megvan jöhet a húsz maraton, tehát 844 km futás. Ez volt a második ilyen távú verseny a világon, ha jól tudom. Az elsőt négyen felyezték be.
Tehát ezen indult Szőnyi egyedüli magyarként. Tudjuk hogy az úszás nem az erőssége, ennek megfelelően, 60 óra elteltével ült biciklire, az 5-ik helyezettként. Na most kiderült hogy elég kevés az információm a részletekről, de azért leírom amit tudok, és majd pontosítok. Tehát a kerékpár végénél 275 óra körül járt, ha jól emlékszem a 3-ik hely környékén, és 55km volt a hátránya az elsőtől. Ennek nagy részét viszonylag gyorsan ledolgozta a futásnál, és ezután sokáig kerülgették egymást a német Uwe Schiwon-al, főként az eltérő pihenési taktikának köszönhetően. Az utolsó egy-két napon ezután Feri elkezdett hajrázni, amit Uwe nem bírt, és a végére a győztes összegyűjtött körülbelül 50km előnyt, ami a második helyezettnek kb 9,5 órájába tartott, ennyivel ért be később. A győztes, Szőnyi Ferenc ideje 481:54:10. ( 20 nap 1 óra 54 perc)
Hogy miért érdekes ez nekem ennyire? A szememben ez a világ legnehezebb versenye. Tudomásom szerint a leghoszabb is. A legnagyobb kitartáspróba. Számomra ez a nagybetűs Sport. Szerintem ez a legnagyobb sportteljesítmény, amit most Szőnyi Ferenc elért. Ezt nyerte meg. Nem "csak" teljesítette, hanem a leggyorsabban teljesítette. És persze ez az egész számomra több mint sport. Amikor már nem bír az ember, akkor is csak menni tovább.
Ezt próbálom csinálni én is piciben. Meg persze én még jobban leegyszerűsítem, ezért van nekem csak a futás. Persze nem ígérem, hogy soha nem próbálom ki a triatlont. De a futás az első.

GRATULÁLOK SZŐNYI FERENC!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése